Der skelnes mellem tre forskellige brugertyper, der kan oprette og købe parkeringsabonnementer via PARKinCPH:
- Beboere med adresse i de områder, hvor der tilbydes parkering via PARKinCPH
- Erhvervsvirksomheder i de områder, hvor der tilbydes parkering via PARKinCPH
- Private (medarbejdere), der arbejder i de områder, hvor der tilbydes parkering via PARKinCPH
Parkeringsabonnementer tilbydes til kunder, der har et tilhørsforhold til de bydele, hvor der tilbydes parkering via PARKinCPH. Dette betyder også, at man ikke kan benytte PARKinCPH til gæsteparkering, pendlerparkering mv. I stedet henvises til betaling via de tilgængelige betalingsmuligheder på parkeringsanlæggene, herunder betalingsautomat og parkeringsapps.
Der kan være flere årsager til, at din adresse afvises. Start med at tjekke, at du indtaster adressen korrekt.
Vi forsøger hele tiden at holde os på forkant med, hvornår nye byggerier bliver indflytningsklar, så vi kan tilføje adresserne i PARKinCPH. Hvis du alligevel oplever, at din adresse afvises, så kontakt venligst vores Kundeservice, så sørger de for at tilføje adressen.
By & Havn tilbyder ikke parkering til beboere i ejendomme med egne parkeringsfaciliteter.
Ørestad, Bellakvarter
Beboere i Bellakvarter i Ørestad City tilbydes ikke parkering via PARKinCPH. Parkering i Bella Kvarter administreres af Ørestad Parkering. Du kan læse mere om parkering i Bellakvarter her: https://bellakvarter.dk/parkering/
Der kan være flere årsager til at du ikke kan logge ind på din profil.
Forkert e-mail eller adgangskode
Oftest skyldes fejlen, at du har lavet en tastefejl eller opgivet forkert e-mail og/eller adgangskode.
Glemt adgangskode
Hvis du ikke kan huske din adgangskode kan du nulstille den via dette link: Nulstil adgangskode
Profil slettet efter 3 måneders inaktivitet
Hvis det er mere end 3 måneder siden, at du sidst har haft en aktiv parkering er din profil slettet jf. vores privatlivpolitik. Du vil således være nødt til at oprette en ny profil, hvorefter du kan logge ind og købe en parkering.
Når du køber et parkeringsabonnement, så køber du retten til at parkere på en ledig parkeringsplads på et parkeringsanlæg, der er inkluderet i dit parkeringsabonnement. Størstedelen af vores parkeringsabonnementer giver adgang til flere parkeringsanlæg i samme bydel. I menupunktet Produkter kan du se, hvilke parkeringsanlæg, der er inkluderet i dit parkeringsabonnement.
Ved køb af et parkeringsabonnement får du således ikke en reserveret parkeringsplads, ligesom vi heller ikke kan garantere, at der altid er en ledig parkeringsplads i dit foretrukne parkeringsanlæg.
Hvis du kommer ud for, at du ikke kan finde en ledig parkeringsplads, så er du nødt til at køre videre til det næste parkeringsanlæg.
Du kan til enhver tid ændre registreringsnummer på dit parkeringsabonnement f.eks. hvis du får ny bil eller din bil skal på værksted. Det er vigtigt, at du ændrer registreringsnummeret inden du kører ind i parkeringsanlægget.
Sådan gør du:
- Log ind på din profil
- Gå til menupunktet "mine parkeringer"
- Åben/klik på det abonnement, du ønsker at redigere
- Indtast det nye registreringsnummer
- Afslut med "gem"
Ændring af registreringsnummer træder i kraft med det samme. Hvis du har indtastet dit mobilnummer på din profil, modtager du en SMS-bekræftelse, når du ændrer registreringsnummer.
Som abonnementskunde er det dit eget ansvar at huske at ændre registreringsnummeret på dit parkeringsabonnement samt at dette sker rettidigt. Kontrolgebyrer, der er udstedt som følge af, du har glemt at ændre registreringsnummer eller at du har ændret det for sent annulleres ikke.
Nej, det er ikke muligt at sætte et parkeringsabonnement på pause. I stedet kan du opsige dit parkeringsabonnement til udgangen af indeværende måned. Når/hvis parkeringsbehovet opstår igen, kan du købe et nyt parkeringsabonnement.
I parkeringsanlæg med automatisk nummerplade registrering er det muligt at købe parkeringslicenser, hvor det er muligt at tilknytte op til to registreringsnumre per parkeringslicens.
Det er dog kun muligt at parkere med én bil ad gangen. Ved parkering med begge biler samtidig, vil den bil der forlader parkeringsanlægget sidst skulle betale for overlappende parkeringstid, enten ved betaling i betalingsautomaten inden udkørsel eller på vores hjemmeside www.parkincph.dk/betaling senest 48 timer efter udkørsel.
Der tilbydes ikke mængderabat, seniorrabat eller andre rabatordninger.
By & Havn fastsætter priserne på parkering baseret på en udregning af, hvad der skal til for at dække omkostningerne, herunder drift af kundeservice, rengøring og vedligehold, drift af tekniske installationer, ejendomsskatter samt forrentning og tilbagebetaling af den afholdte investering.
Kollektivaftaler
I Ørestad er der enkelte lejligheder, hvor der i salgsaftalen er fastsat en kollektiv pris på parkering. I den spæde start af udviklingen af Ørestad og salg af arealer blev der i forbindelse med to salgssager forhandlet vilkår for parkeringsrettigheder og resultatet af dette blev de kollektive aftaler. Dette er sidenhen afskaffet og indgår ikke som en mulighed i By & Havns salgsaftaler.
Køber af arealerne har i forbindelse med salgsaftalen betalt et beløb, som betyder, at beboerne i disse lejligheder har ret til at købe 1 parkeringslicens per lejlighed til en aftalt pris, som er lavere end beboere parkeringslicensen.
Kollektive aftaler er gældende for produktet 24/7 parkeringsabonnementet og bliver reguleret i henhold til handelsbetingelserne for PARKinCPH. For den aktuelle pris, venligst kontakt vores kundeservice.
De kollektive aftaler omfatter kun de nedestående adresser. Der er tale om en tidsubegrænset aftale.
Følgende adresser er omfattet af de kollektive aftaler:
- Edvard Thomsens Vej 69 (alle lejligheder)
- Edvard Thomsens Vej 71 (alle lejligheder)
- Edvard Thomsens Vej 73 (alle lejligheder)
- Ørestads Boulevard 55/55A (lejl. 2, 102, 104, 105, 201, 302, 305, 309, 311, 402, 410, 504, 510, 511, 705, 806, 901)
Hvordan bliver jeg omfattet af den kollektive aftale?
Du skal oprette dig, som bruger i PARKinCPH og købe en almindelig beboerlicens. Når du har gjort dette modtager vores kundeservice en notifikation om dit køb. Herefter kontakter kundeservice til dig og beder dig om dokumentation for, at du bor på adressen. Når kundeservice har modtaget gyldig dokumentation ændrer de prisen på dit abonnement og det du evt. har betalt for meget bliver tilbageført.
Kundeservice foretager løbende kontrol af om man er bosiddende på adressen og derfor kan man efterfølgende skulle gentage dokumentation for, at man er bosiddende på adressen.
Det er ikke muligt at købe en reserveret parkeringsplads. Parkering i bydelene anlægges efter princippet om dobbelt-udnyttelse. I stedet for at have en masse parkeringspladser, der står tomme mange timer i døgnet, deles beboere og erhverv, der har behov for parkering på forskellige tidspunkter af døgnet, om de samme pladser. Det er bæredygtig byplanlægning.
Dobbelt-udnyttelse medfører endvidere, at de arealer, hvor der ellers skulle være parkeringsfaciliteter, i stedet kan anvendes til bl.a. grønne og rekreative arealer, som er med til at skabe et godt nærmiljø.
Endeligt er dobbelt-udnyttelse af parkeringsarealerne med til at holde priserne for parkering nede, da flere parkeringsanlæg ville være ensbetydende med større udgifter til bl.a. drift og vedligeholdelse, ejendomsskatter mv. - udgifter, der ville blive pålagt brugerne.
Undtagelsesvis tilbydes køb af reserveret parkeringsplads for kunder med handicapparkeringskort, læs mere.
Følgende danske (kirkelige) helligdage er inkl. i Nat & Weekend abonnementet:
- 1. januar
- Skærtorsdag
- Langfredag
- Første påskedag
- Anden påskedag
- Store bededag
- Kristi himmelfartsdag
- Pinsedag
- Anden pinsedag
- Juledag (25. december)
- Anden juledag (26. december)
Der kan være flere årsager til at dit parkeringsabonnement er spærret:
- Spærring kan skyldes, at det ikke har været muligt at trække betalingen på det angivne betalingskort. I så fald kan du forsøge at købe et nyt parkeringsabonnement med et andet betalingskort
- Spærring kan skyldes misbrug jf. handelsbetingelserne
- Spærring kan skyldes overtrædelse af ordensreglerne for parkering
Ved gentagne tilfælde risikeres karantæne fra PARKinCPH.
Betaling foregår via betalingskort; kreditkort eller debitkort.
Det er muligt at betale med følgende typer betalingskort i PARKinCPH:
- Dankort
- Visa
- MasterCard
- JCB
- Union Pay
Abonnement
Betaling sker månedsvis forud til den første i måneden.
Såfremt der købes et abonnement til ikrafttræden efter den 1. i en kalendermåned, er prisen reduceret til antallet af dage, fra og med ikrafttrædelsesdatoen til og med den sidste dag i den pågældende måned. Prisen er i så fald den månedlige abonnementspris/antal dage i måneden*antal dage med parkering.
Dagen før der skal falde betaling reserveres betalingen på det angivne betalingskort. Ved reservationen valideres det, om der er dækning på det angivne betalingskort. Såfremt der ikke kan ske reservation af beløbet på betalingskortet, f.eks. fordi der ikke er dækning, eller betalingskortet er udløbet, sendes der en advisering herom pr. e-mail.
Hvis det ikke er muligt at trække pengene på det angivne betalingskort, og der ikke inden 4 dage er sket betaling spærres abonnementet, og der sendes en advisering pr. e-mail. Kontrolgebyr udstedt som følge af spærret abonnement annulleres ikke.
Betalingskvitteringer fremsendes pr. e-mail og er desuden tilgængelige via menupunktet "kvitteringer" på din profil på PARKinCPH.
Korttidsparkering
Ved køb af korttidsparkering sker der en reservation af beløbet på det angivne betalingskort. Ved korttidsparkeringens udløb trækkes pengene på betalingskortet, og der sendes en kvittering pr. e-mail.
Såfremt der ikke kan ske reservation af beløbet på betalingskortet, f.eks. fordi der ikke er dækning på betalingskortet, eller det er udløbet, kan købet ikke gennemføres.
Abonnementsfornyelse
Abonnementsfornyelse sker automatisk til den 1. i måneden, indtil abonnementet opsiges.
Nej, det er ikke muligt at tilmelde betalingen til Betalingsservice. Betalingen sker via det angivne betalingskort.
Det er til enhver tid muligt at skifte betalingskort.
På din profil på www.parkincph.dk kan du til enhver tid skifte betalingskort, eksempelvis hvis dit betalingskort er ved at udløbe
- Log ind på din profil på www.parkincph.dk
- Gå til menuen ”mine oplysninger”
- Opdater dine betalingsoplysninger
Fakturabetaling tilbydes til erhvervskunder med +25 parkeringsabonnementer. Kontakt Kundeservice for mere information.
Der kan være flere grunde til, at din nummerplade ikke vises i automaten. Start med at kontrollere, at du indtaster nummerpladen korrekt, og at der ikke er nogen tastefejl.
Hvis din nummerplade stadig ikke kan findes, kan du stadig tjekke ud og betale for din parkering op til 48 timer efter, at du har forladt parkeringsanlægget, hvis du har benyttet et parkeringsanlæg med automatisk nummerpladelæsning (ANPR). Besøg https://parkincph.dk/da/betaling/ og vælg det parkeringsanlæg, du har parkeret i, for at komme videre til betalingen.
Har du fortsat brug for hjælp til at tjekke ud eller har andre spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på parkering@byoghavn.dk.
Opsigelse sker via din profil. Parkeringsabonnementer kan opsiges med ophør til udgangen af indeværende måned.
Sådan gør du:
- Log ind på din profil på PARKinCPH
- Gå til menupunktet "mine parkeringer"
- Åben/klik på det abonnement, du ønsker at redigere
- Klik på knappen "opsig abonnement"
- Vælg opsigelsesdato
Ændre/annullere opsigelse
Så længe parkeringsabonnementet er aktivt, er det muligt at annullere/ændre opsigelsen.
Sådan gør du:
- Log ind på din profil på PARKinCPH
- Gå til menupunktet "mine parkeringer"
- Åben/klik på det abonnement, du ønsker at redigere
- Klik på knappen "forlæng abonnement"
- Vælg "annullér opsigelse" eller vælg ny opsigelsesdato
Som forbruger kan du fortryde køb af parkeringsabonnementer inden for 14 dage.
Abonnement
Et parkeringsabonnement, der ikke er startet endnu, kan du fortryde via din profil.
Sådan gør du:
- Log ind på din profil
- Gå til menupunktet "mine parkering"
- Åben/klik på det abonnement, du ønsker at redigere
- Klik på knappen "fortryd køb"
- Bekræft
Hvis parkeringsabonnement er startet, kan du fortryde købet inden for 14 dage, regnet fra købsdatoen. Forbrugte dage refunderes ikke. Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal du udfylde vores fortrydelsesformular og sende den pr. e-mail til parkering@byoghavn.dk. Fortrydelsesretten er gjort gældende på tidspunktet for afsendelse.
Refunderingen sker til det betalingskort, der er anvendt ved køb.
Korttidsparkering
En korttidsparkering, der endnu ikke er startet kan du annullere via din profil. Hvis parkeringen er startet, kan du stoppe den via din profil og du betaler således kun for den forbrugte tid. Det er ikke muligt at fortryde køb af en korttidsparkering, der er udløbet.
Du finder handicappladser på alle vores parkeringsanlæg. By & Havn lever op til myndighedskravet om, at minimum 2 % af parkeringspladserne på et parkeringsanlæg skal være handicappladser. Vi forsøger i videst muligt omfang at etablere handicappladserne, så der er gode adgangsforhold for gangbesværede og kørestolsbrugere.
Handicappladserne kan benyttes af alle parkanter, der er indehaver af et gyldigt handicapparkeringskort. Ved parkering på en handicapplads skal handicapparkeringskortet placeres synligt og kontrollérbart i bilens frontrude.
Parkeringstakster per 1. oktober 2023
P-huse/-kældre: Der betales gældende parkeringstakst ved parkering på en handicapparkeringsplads.
Parkering på terræn: Parkering er gratis ved parkering på en handicapparkeringsplads.
Kontrolgebyr
Uretmæssig parkering på en handicapplads kan medføre et kontrolgebyr på 1.500,00 kr. pr. døgn.
Mod betaling af fuld parkeringslicens kan du, hvis du har et gyldigt blåt handicapparkeringskort, få din egen dedikerede parkeringsbås, som reserveres og markeres eksklusivt til dig. Kontakt vores kundeservice, for mere information.
Beboere med det blå handicapparkeringskort får 30% rabat på deres månedlige parkeringslicens fra PARKinCPH. Parkeringslicensen købes og administreres via By & Havns digitale parkeringsportal, PARKinCPH. Det er en forudsætning for at få rabatten, at du kan dokumentere, at du er i besiddelse af et gyldigt handicapparkeringskort. Dokumentation kontrolleres årligt. Kontakt vores kundeservice for mere information.
Med en månedlig p-tilladelse fra PARKinCPH kan du benytte både de almindelige p-båse samt p-båse dedikeret til handicapparkering, i de parkeringsanlæg som p-licensen giver adgang til. Ved benyttelse af p-båse dedikeret til handicapparkering skal du fortsat have dit blå handicapparkeringskort liggende synligt i frontruden.
Parkering af motorcykler er tilladt på afmærkede MC-parkeringspladser mod betaling. Der tilbydes køb af MC-parkeringsabonnement. Læs mere herom i menuen Produkter.
Som motorcykel betragtes alene tohjulede køretøjer.
Du finder ladepladser til opladning af elbiler i alle By & Havns parkeringshuse samt på udvalgte midlertidige parkeringspladser.
Ladepladserne er offentlige tilgængelige. Du kan læse mere om opladning af elbiler her.
Du finder ladepladser til opladning af elbiler i alle By & Havns parkeringshuse samt på enkelte midlertidige parkeringsanlæg. Ladepladserne er til offentlig benyttelse og afregning sker direkte med ladeoperatøren.
Når du parkerer på en ladeplads er det selvfølgelig et krav, at bilen skal sættes til opladning. Hvis bilen ikke sættes til opladning risikerer du et kontrolgebyr.
Parkering på en ladeplads er kun tilladt mod betaling af parkeringsafgift eller med gyldigt parkeringsabonnement.
Enkelte ladepladser kan være tidsbegrænsede eller reserverede så vær altid opmærksom på skiltningen.
Du kan læse mere om opladning af elbiler her.
Ikke en parkeringsplads
Hvis du skal parkere langvarigt opfordres du til at flytte bilen til en almindelig parkeringsplads efter endt opladning, så du ikke blokerer ladepladsen unødigt.
Du kan til enhver tid se prisen for opladning i Spirii-appen samt her på siden: https://parkincph.dk/da/kom-i-gang/opladning-af-elbiler/
På By & Havns ladebokse betaler du kun for faktisk forbrug.
Med en voucher-kode fra By & Havn kan du oplade din elbil med rabat på alle By & Havns ladebokse.
Den reducerede pris på opladning tilbydes til elbil-kunder med parkering gennem PARKinCPH.
Læs mere her: https://parkincph.dk/da/kom-i-gang/opladning-af-elbiler/
Sådan anmoder du om en voucher-kode:
- Log ind på din profil på PARKinCPH
- Gå til menuen Mine oplysninger
- Klik på knappen Anmod om elbil voucher, som du finder nederst på siden
- Når vi har behandlet din anmodning modtager du din voucherkode per mail.
Du kan forvente 1-2 hverdages ekspeditionstid.
Når du modtager din voucher-kode skal den aktiveres i appen Spirii Go eller tilknyttes din Spirii ladebrik.
Voucher-koden er personlig og må ikke deles med andre.
By & Havn har indgået aftale med selskabet Spirii om drift og vedligeholdelse af By & Havns ladebokse. Du kan oplade på By & Havns ladebokse enten med ladebrik fra Spirii eller med appen Spirii Go. Opladning sker til en fast pris per kWh uden nogen krav om abonnement eller binding. Du kan læse mere om opladning af elbiler her.
Vilkår
Du finder Spirii's vilkår for opladning her: https://spirii.dk/wp-content/uploads/2020/02/Spirii_Salgs-og-leveringsbetingelser_Privat.pdf
Spirii kundeservice
Hvis du har brug for hjælp til opladning kan du altid kontakte Spirii kundeservice 24/7 på telefon 38171500
Partnerskab med Clever A/S
By & Havn har indgået partnerskab med ladeoperatørfirmaet Clever A/S. Det betyder, at hvis du har et ladeprodukt fra Clever, så kan du benytte dette når du oplader din elbil i By & Havns parkeringsanlæg. OBS. pt er det kun muligt at lade via Clevers app og altså ikke med ladebrik.
Med få undtagelser er der mulighed for gæsteparkering på alle vores parkeringsanlæg. I menuen Områder, kan du læse mere om mulighederne for gæsteparkering på de enkelte parkeringsanlæg.
Som gæst kan du betale for din parkering direkte på parkeringsanlægget via de tilgængelige betalingsmuligheder f.eks. betalingsautomat og/eller parkeringsapp (EasyPark, Apcoa Flow, ParkOne og ParkMan).
Priserne er skiltet på parkeringsanlægget. Bemærk, at der ved køb via parkeringsapp kan blive pålagt gebyr. Læs vilkår og betingelser hos de enkelte udbydere.
Korttidsparkering via PARKinCPH
Hvis du har en profil på PARKinCPH kan du købe korttidsparkering til dine gæster eller til dig selv, hvis du kun har behov for lejlighedsvis parkering. Priserne for korttidsparkering finder du i menuen Produkter.
Hvis du skal til et arrangement i Royal Arena og ankommer i bil, er der flere parkeringsmuligheder i området. Se dette oversigtskort over parkeringsmulighederne ved Royal Arena.
Bemærk, at der også er parkeringsanlæg i området, der ikke kan benyttes til gæsteparkering.
Vi samarbejder med følgende betalingsapp-leverandører, på vores parkeringsanlæg:
- Apcoa Flow
- EasyPark
- OK
- ParkMan
- ParkOne
- ParkPark
Parkeringsapps er en service, der tilbydes på vores parkeringsanlæg. Hvilke betalingsapp, der kan benyttes på hvilke parkeringsanlæg kan variere. Du kan læse vilkår og betingelser hos de enkelte udbydere.
Brug af parkeringsapps sker på eget ansvar. Som kunde er du selv ansvarlig for, at parkeringer, der oprettes i parkeringsapps foretages med korrekt bil/nummerplade og i det korrekte parkeringsområde (zone). Eventuelle klager eller reklamationer skal ske til appleverandøren.
Der er i videst muligt omfang betalingsautomater på alle vores parkeringsanlæg. Det er muligt at betale med betalingskort i betalingsautomaterne. Det er ikke muligt at betale kontant.
Registrering i betalingsautomaterne sker digitalt via køretøjets registreringsnummer. Der udskrives således ikke nogen parkeringsbilletter.
Stop og forlæng parkering
Når en parkering startes via betalingsautomaten skal der vælges et antal timer/dage. Du kan roligt lægge lidt ekstra tid til, for når du kommer tilbage til din bil, kan du stoppe din parkering ved at indsætte dit betalingskort i betalingsautomaten igen. Ved at gøre dette betaler du kun for den tid du rent faktisk har parkeret.
Hvis du ikke aktivt stopper din parkering i betalingsautomaten udløber den automatisk på det valgte tidspunkt.
På samme måde er det muligt, at forlænge en parkering i betalingsautomaten.
Kvittering
Hvis du har brug for en kvittering for din parkering udskrives denne først, når parkeringen stoppes i betalingsautomaten og den præcise tid og pris beregnes.
Trailerparkering
Det er tilladt at parkere en trailer på alle By & Havns parkeringsanlæg under forudsætning af, at den holder inden for afmærket bås. Traileren skal afkobles og parkeres i en separat parkeringsbås. Der skal betales parkeringsafgift for traileren. Vær obs. på maks. højden, hvis du parkerer i et parkeringshus.
Campingvogne & autocampere
Det er ikke tilladt at parkere campingvogne, autocampere o.l. på By & Havns parkeringsanlæg.
Hvis du har fået et kontrolgebyr skyldes dette, at din parkering ikke er i overensstemmelse med parkeringsreglerne på det pågældende parkeringsanlæg eller at du ikke har overholdt betingelserne for dit parkeringsabonnement.
Et kontrolgebyr kan bl.a. skyldes, at du ikke har betalt for din parkering, at du har parkeret uden for afmærket bås eller at du har parkeret i en parkering-forbudt-zone.
Parkeringskontrol på alle vores parkeringsarealer udføres af EuroPark. EuroPark udskriver kontrolgebyrerne samt står for al sags- og klagebehandling. Hvis du mener, at du uberettiget har fået et kontrolgebyr, kan du indsende en indsigelse til EuroPark.
Du kan betale dit kontrolgebyr her.
Dokumentation
Som bruger, er det dit ansvar at kunne dokumentere, at du har betalt for din parkering. Ved behandling af kontrolgebyrssager, husk derfor altid at medsend betalingsdokumentation i form af gyldig kvittering.
Parkeringsklagenævnet
EuroPark er tilmeldt Parkeringsklagenævnet, hvilket giver dig mulighed for at klage over et kontrolgebyr. Bemærk, at klagen skal være behandlet af EuroPark, før du kan få den behandlet hos Parkeringsklagenævnet.
Hvis du har betalt et kontrolgebyr, som efterfølgende er blevet annulleret skal du kontakte EuroPark for refusion.
Sådan gør du:
- Send en e-mail til info@apcoa.dk
- I emnefeltet skrives følgende: Løbenummer XXXXXX + REFUSION
- Bekræftelse på betaling. Er betaling sket via bank/netbank, vedhæft dokumentation for betaling i form af udskrift eller skærmprint fra banken, hvor det tydeligt fremgår af betalingsdetaljerne, hvilken betalingsidentifikation/FIK kode, der er benyttes ved indbetaling (eksempel: +71<000000000000+00000000<). Er betaling sket via www.europark.dk, vedhæft da kopi af betalingskvittering, der er sendt til dig pr. e-mail.
- I tekstfeltet skal oplyses registrerings- og kontonummer, hvortil tilbageførsel skal ske.
By & Havn sørger for at vores parkeringsanlæg fremstår pæne og indbydende. Udover løbende rengøring varetager vores team også vintervedligehold, herunder snerydning og saltning.
By & Havns driftsafdeling tilser og vedligeholder alle de tekniske installationer i parkeringsanlæggene, herunder sprinkleranlæg, betalingsautomater, tællesystemer, elevatorer mv. Hvis du oplever driftsproblemer hører vi meget gerne fra dig, så vi kan få det udbedret hurtigst muligt.
Vores medarbejdere besigtiger dagligt alle vores parkeringsarealer, ligesom de kører ud på udkald ved akutte problemstillinger uden for normal arbejdstid.
For fejlmelding af tekniske installationer bedes du kontakte vores kundeservice.
Der er videoovervågning i alle permanente parkeringsanlæg. Videoovervågningen dækker køreveje, ind- og udgange samt teknisk udstyr og installationer.
Overvågningsmateriale opbevares i 15 dage og må kun udleveres til politiet.
Parkering i By & Havns parkeringsanlæg sker på eget ansvar.
Hvis dit køretøj har været udsat for påkørsel, hærværk eller tyveri skal dette anmeldes til politiet og til dit forsikringsselskab.
By & Havn bistår gerne politiet i deres efterforskningsarbejde med eventuel overvågningsmateriale. Overvågningsmateriale må kun udleveres til politiet.
Overvågningsmateriale opbevares i 15 dage fra hændelsestidspunktet. For at sikre overvågningsmaterialet bedes du sende en mail til parkering@byoghavn.dk snarest du bliver bekendt med skaden med oplysninger om:
- Dato for hændelse
- Tidsrum for hændelse
- Sted (p-anlæg, etage mv.)
- Beskrivelse af dit køretøj
- Beskrivelse af eventuel skade
- Journalnummer hos politiet
By & Havn må kun udlevere overvågning på hændelser til Politiet. Det er vigtigt, at du selv giver denne information videre til politiet, da dette ofte er afgørende for den videre sagsbehandling. Vi kan ikke be- eller afkræfte over for dig, om vi kan se en hændelse på overvågningen.
By & Havn som skadevolder
Hvis By & Havn er skadevolder, hvilket eksempelvis er tilfældet, hvis der falder en lampe ned i parkeringshuset og beskadiger dit køretøj, skal du anmelde skaden til dit forsikringsselskab som vil tage den videre sagsbehandling. Endvidere skal der laves en taksatorrapport over skaden.
På alle vores parkeringsanlæg er opslået et sæt af gældende ordensregler i forbindelse med brug og ophold i vores parkeringsanlæg.
Overtrædelse af ordensreglerne kan bl.a. medføre bortskaffelse af køretøjet på ejers regning og i værste tilfælde politianmeldelse.
I menuen "mine oplysninger" kan du til enhver tid slette din profil på PARKinCPH. Det er dog ikke muligt at slette din profil, så længe du har aktive parkeringer.
Inaktive profiler slettes automatisk efter 3 måneders inaktivitet.
Vi opbevarer dine personoplysninger i PARKinCPH i 3 måneder, regnet fra udløbet af din seneste aktive parkeringslicens, hvorefter vi anonymiserer al data og gemmer det til statistiske formål. Gamle notifikationer, købskvitteringer og gamle betalingskort slettes. Du kan altid slette din brugerprofil, hvis du ikke har en aktiv parkeringslicens. Det gør du under siden ”Mine oplysninger”.
Du kan læse mere om vores behandling af Persondata i vores Privatlivspolitik.
Hos By & Havn tager vi din databeskyttelse alvorligt. By & Havn lægger stor vægt på, at borgere, kunder, samarbejdspartnere, tilbudsgivere, ansøgere m.fl., hvis persondata vi behandler, er trygge ved vores behandling af deres persondata.
Formål og behandlingsgrundlag
Vi behandler dine personoplysninger for 1) at kunne opfylde den indgåede aftale med dig 2) for at kunne administrere kundeforholdet 3) for at kunne foretage kundebetjening og 4) for at overholde gældende lovgivning om bl.a. brug af betalingskort, opbevaring af bogføringsbilag samt pligt til journalisering jf. Lov om offentlighed i forvaltningen.
Grundlaget for behandlingen er persondataforordningens artikel 6(1) (b) om opfyldelse af en kontrakt, persondataforordningens artikel 6(1)(c) om overholdelse af en retlig forpligtelse samt persondataforordningens artikel 6 (1)(f) om legitime interesser, hvor vi forfølger en legitim interesse i at kunne opfylde kontrakten med virksomheden, hvor denne er kunde, for at kunne administrere kundeforholdet samt levere vores ydelser og administrere dem.
Du kan læse mere om vores behandling af persondata i vores Privatlivspolitik.
Delebiler er et supplement til det allerede veludbyggede kollektive transportsystem, vi kender fra Storkøbenhavn. I København findes der forskellige udbydere af delebiler, som grundlæggende gør det nemt at tage en bil, når der er behov for det. Derudover bidrager det også til at mindske trængslen og er med til at nedbringe CO2-udledningen.
By & Havn samarbejder med flere udbydere og foreninger med delebiler. I flere af vores parkeringsanlæg i Nordhavn og Ørestad, er der mulighed for både at hente samt parkere delebiler/bybiler. By & Havn har samarbejdsaftaler med følgende udbydere:
- GreenMobility
- LetsGo
- Kinto Share
- Grønne Engs Delebiler
På de enkelte udbyderes hjemmeside, kan du finde flere informationer om, i hvilke parkeringsanlæg ordningerne kan benyttes samt læse mere om vilkår for anvendelse.