Få strøm på elbilen hos By & Havn

I de fleste af By & Havns parkeringsanlæg finder du ladepladser, hvor du kan oplade din elbil og der kommer løbende flere til. Ladeboksene driftes i samarbejde med ladeoperatørselskabet Spirii.

På denne side finder du mere information om vilkår og priser for opladning på By & Havns ladebokse. I vores FAQ kan du ligeledes finde svar på de hyppigst stillede spørgsmål.

 

Her kan du oplade din elbil

By & Havn har opsat ladebokse i samarbejde med Spirii i langt de fleste parkeringsanlæg i Ørestad og Nordhavn og der kommer løbende flere til i takt med efterspørgslen. Regler og vilkår for parkering og opladning kan variere fra parkeringsanlæg til parkeringsanlæg. Reglerne er til enhver tid skiltet ved ladepladserne.

Rabat med abonnement fra PARKinCPH

Med et parkeringsabonnement fra PARKinCPH får du rabat på opladning, når du lader din elbil på By & Havns ladebokse. 

Via din profil på www.parkincph.dk kan du anmode om en voucherkode som du efterfølgende skal aktivere i Spirii-appen.

Voucherkoden giver rabat på alle By & Havns ladebokse, der er opsat i samarbejde med Spirii. 

Pris for opladning

Når du anvender By & Havns ladebokse betaler du kun for faktisk forbrug. Priserne per kWh er angivet nedenfor:

Pris med voucherkode fra PARKinCPH: 2,50 kr. per kWh*

Pris uden voucherkode fra PARKinCPH: 3,50 kr. per kWh*

*Ved roaming via andre ladeoperatører kan operatøren pålægge roaminggebyrer.

Sådan reguleres prisen for opladning

Grundet de svingende elpriser er By & Havn nødt til løbende at regulere priserne for opladning, således at disse følger elpriserne og de indkøbsaftaler som By & Havn har med elselskabet. By & Havn har i dag en kombination af fastprisaftaler og flexpris-aftaler på indkøb af strøm til opladning af elbiler.

Priserne reguleres månedligt til den 1. i måneden. Priserne reguleres første gang den 1. december 2022. Priserne beregnes på baggrund af By & Havns indkøbspris for strøm for den forgangne måned. Hvis priserne henholdsvis stiger eller falder, vil dette blive afspejlet tilsvarende i prisen for opladning.

Som bruger af By & Havns ladebokse kan du til enhver tid orientere dig om priserne i Spirii-appen samt her på siden.

 

Spørgsmål til opladning og fejlmelding af ladebokse

Hvis du har brug for hjælp til betjening af ladeboksene, spørgsmål til Spirii-appen eller ved behov for fejlmelding af en ladeboks kan du kontakte Spirii kundeservice 24/7 på telefon 38171500.