Tidsplan for udrulning af ladebokse
Ladeboksene sættes op løbende efter denne foreløbige tidsplan for perioden 2026. Ladeboksene monteres i takt med den forventede efterspørgsel, som følges undervejs. Derfor er tidsplanen ikke statisk men justeres løbende. Der er desværre forsinkelser på kapacitet som påvirker
| Nuværende ladebokse | Nye ladebokse - 2026 | |
| P-hus Lüders | 46 | 10 |
| P-kælder Kronløbsøen | 55 | 5 |
| P-hus Orient Plads | 22 | - |
| P-hus Nordhavns Plads | 16 | - |
| P-kælder Marmorvej | 15 | - |
| P-hus Bjerget | 25 | 10 |
| P-kælder C.F. Møllers Allé | 17 | 10 |
| P-hus Kay Fisker | 14 | 10 |
| P-hus Edvard Thomsen | 24 | 18 |
| P-hus Arena | 20 | - |
| P-hus Hannemann | 30 | - |
| P-hus Ejler Bille | 30 | 20 |
| P-hus Asger Jorn | 34 | - |
| P-hus Robert Jacobsen | 20 | 20 |
| P-hus Richard Mortensen | 22 | - |
Prognose
By & Havns prognose for udviklingen i behovet for ladepunkter i de enkelte parkeringsanlæg beror på en række data, herunder:
- Parkeringslicenser: Eksisterende parkeringslicenser fordelt på de enkelte parkeringsanlæg og en eventuel fremskrivning af disse baseret på udviklingen af nye byggefelter med tilknytning til det enkelte parkeringsanlæg.
- P-hus karakteristika: Antallet af parkeringspladser i hvert parkeringsanlæg
- Andel elbiler: Scenarie for udviklingen i andelen af elbiler i Danmark
- Biludvikling: Scenarie for den underliggende trend i bilejerskabet renset for befolkningsudviklingen
I prognosen skelnes der mellem parkeringslicenser og andel elbiler for hhv. beboere og erhverv i det, det forudsættes, at de to brugergrupper i nogen grad kan deles om ladeinfrastrukturen. By & Havn monitorer løbende udviklingen i antallet af parkeringslicenser og andelen af elbiler via data fra PARKinCPH.
I By & Havns prognose er der fastlagt et relativt højt serviceniveau ud fra ønsket om aktivt at støtte den grønne udviklingen, hvor flere undersøgelser peger på, at tilgængelighed er en afgørende faktor. Serviceniveauet forventes reduceret i fremtiden i takt med udvidelsen af det nationale ladenetværk samt udviklingen i lade- og batteriteknologien. I nuværende prognose har By & Havn et serviceniveau for beboere på 1:2 (1 ladeboks per 2 elbiler) og for erhverv på 1:3 (1 ladeboks per 3 elbiler). Behovet for antallet af ladebokse bestemmes med udgangspunkt i den dominerende brugergruppe.